donderdag 23 november 2017
Home arrow InterActive arrow Active Agenda
Active Agenda
Vorige maand Vorige dag Volgende dag Volgende maand
vorig jaar vorige maand per jaar per maand per week vandaag Zoeken Kies een maand volgende maand volgend jaar
Initiatie mountainbike - les 3
zondag, 5. mei 2013, 08:30 - 13:30   Hits : 762
Locatie: Gedempte Zuiderdokken (basketbalveldje tegenover de Zuiderkroon)
Contactpersoon: Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
Lid zijn van Active Company is een must voor deze activiteit! Enkel dan en dan alleen ben je ook verzekerd voor mogelijke ongevallen. De initiatiereeks wordt aangeboden als één pakket, voor een eenmalige prijs van 10 euro. Late

 

Zondag trekt ActivExtra Mountainbike er op uit voor een lange zonnige tocht. Deze activiteit legt de nadruk op duurtraining.  We volgen de Schelde naar het bekken van de Durme (30km).  Daar rijden we de groene lus vanuit Hamme (24km) met het technische Miraparcours.  Er is de mogelijkheid om de lus uit te breiden tot 35km off road.  We rijden dus in totaal 85km. 

De tocht is verkend en haalbaar voor startniveau.  De tocht is verkend en plezant bevonden.  Langs het Schelde-traject kan er een pittig windje staan.  Zeker voor een lange afstand is voldoende eten en drinken dan belangrijk. 

Het is mogelijk voor geïnteresseerde fietsers om van Antwerpen mee te fietsen naar Hamme, en het mountainbiken niet te doen. Er kan dan ter plaatse door de fietsers beslist worden om nog een toertje te doen, of terug naar Antwerpen te rijden.   Het schelde- en Durmebekken is schitterend fietsgebied!
 

 

 

Praktische afspraken:
  • Vertrek voor de fanatics: 8u30 aan het basketbalveldje aan de Waterpoort op ’t Zuid (ca 30km heen)
  • Start van de lus: 10u aan de Gemeentelijke Sporthal van Hamme, Kaaiplein 32 (voor wie liever in Hamme aansluit).
  • Lunch (mee te brengen) na de mountainbike-rit
  • Vertrek terugrit naar Antwerpen (30km) ten laatste om 12u30
     

 

Tips:
Voor de mountainbikers:
  • Voeding: voorzie twee pastabekers, gevuld met volkorenpasta, tomaatjes, olijfolie, parmezaanse kaas. Rijk aan energie wat van pas kan komen gezien de duur van de activiteit.
  • Drinken: voorzie twee grote drinkbussen.  Idealiter vul je één ervan met een sportdrank voor duursport, genre Isostar, Extran, …   (rehydratie is belangrijk!).  Voor diegenen die dit niet in huis hebben: de organisatie zorgt voor oplospoeder; breng dan wel een drinkbus water mee.  Daarnaast kan je ook één vullen met een energierijke sportdrank (met meer suikers).
  • Snacks: voorzie energierepen, energiegel, snoep, … om bij de hand te houden.  Deze zijn rijk aan suikers, dus ideaal voor als je energieniveau te hard daalt.  De organisatie zorgt alvast voor een basisvoorraadje energierepen. 
Voor iedereen:

 

  • Zon: insmeren is de boodschap. We rijden langs de Schelde (reflectie water). 


Extra info kan je steeds krijgen via Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken .