zondag 19 november 2017
Home arrow ClubInfo arrow Hoe word ik lid?
Hoe word ik lid van Active Company?
Ben je nieuw bij Active Company?
  • Iedereen krijgt een gratis trial bij elke activiteit. Zo kan je zelf ervaren of een activiteit je al dan niet ligt.
  • Bevalt sporten bij Active Company jou? Aarzel dan niet om lid te worden.
    Vraag het lidmaatschapsformulier aan op Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken . Zo kan je het digitaal indienen.
    Of vraag een formulier bij de Activiteitverantwoordelijke van jouw activiteit. Zo kan je het schriftelijk indienen.
  • Vergeet ook niet jouw lidgeld te betalen. Je bent pas officieel lid als we jouw betaling hebben ontvangen. Je kan het bedrag dat vermeld staat op het lidmaatschapsformulier overmaken op onze bankrekening:
    IBAN: BE34 4027 5480 5190 en BIC: KRED BEBB
Ben je al lid van Active Company?
  • Schrijf het lidgeld over op rekening: BE34 4027 5480 5190. Je overschrijving is dan je bewijs.
  • Tip: lidgeld tijdig betalen (uiterlijk op 31 december van het jaar vooraf) = verzekerd deelnemen aan de activiteiten van Active Company.
Hoeveel bedraagt het lidgeld?(*)
  • € 25,00 voor een heel kalenderjaar
  • € 20,00 voor wie lid wordt vanaf 1 juli
  • € 15,00 voor wie lid wordt vanaf 1 oktober
  • Wie jonger is dan 26 jaar, krijgt een jongerenkorting in de vorm van een gratis meerbeurtenkaart (twv € 20,00).

    (*) tarieven vanaf 1-1-2011.
Wat krijg ik voor mijn lidgeld?
  • ongevallenverzekering tijdens de activiteiten van Active Company
  • elke drie maanden een gratis TimeOut in je brievenbus
  • deelname aan activiteiten van Active Company tegen verminderd tarief
  • korting op de fuiven van Active Company
  • de kans om heel wat nieuwe vrienden en vriendinnen te maken!
Het ziekenfonds betaalt een deel van jouw lidgeld terug!
Elk jaar betalen de ziekenfondsen een deel van jouw lidgeld terug. Het bedrag dat men terugbetaalt hangt af van ziekenfonds tot ziekenfonds. Voor meer informatie hierover verwijzen we naar de website van jouw ziekenfonds.

De procedure om een terugbetaling te krijgen vereist gewoonlijk een handtekening en/of stempel van jouw club(verantwoordelijke). Dit kan je op twee manieren bekomen:
  • Stuur het forumlier digitaal door naar Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken . Dit zorgt voor een snelle afhandeling.
  • Geef het formulier af aan de AV van jouw activiteit. Hij zal dit op zijn beurt bezorgen aan de ledenadministratie. Waarna het via de AV opnieuw bij jou terecht komt. Opgelet: via deze weg kan het 30 dagen duren vooraleer het document terug komt.

Lidgeld betalen per bankdomiciliering 

Wat houdt dit concreet in ?

In plaats van het lidgeld per overschrijving te doen of aan de KV/AV te betalen die het dan doorstort op de AC-rekening – kan je nu dus ook bijgaand formulier invullen en terugsturen naar Active Company op het adres dat onderaan het formulier staat.

 
Wat gebeurt er dan ?

Dit komt terecht bij het financieel team, en dan zal het lidgeld via deze domiciliering enkele dagen rechtstreeks van de aangegeven bankrekening gaan.

 
Wat is het voordeel ?

Tegen het einde van het jaar hoef je er niet meer aan te denken om de overschrijving te doen.

Ergens begin december zullen alle mensen die bijgaand formulier hebben ingevuld een email krijgen om te verwittigen dat wellicht 2 weken later het lidgeld voor het volgende jaar zal worden geïnd.

Zij hebben dan de kans om te reageren indien ze dit niet zouden wensen.

 
Heb ik er een financieel voordeel bij om per domiciliering te betalen ?

De prijs van het lidgeld blijft identiek, het is gewoon een eenvoudigere manier om te betalen. 

Je hoeft er thuis niet meer aan te denken om die betaling nog uit te voeren.

 
Ik heb mijn lidgeld voor dit jaar al betaald, moet ik het dan toch nog invullen ?

Als je voor deze betalingswijze zou kiezen voor de toekomst, is het inderdaad raadzaam om dit formulier alsnog in te vullen. De eerste bijdrage zal dan pas geïnd worden tegen het einde van het jaar, maar dan hoef je er in ieder geval niet meer aan te denken.  Uiteraard zal het niet nóg eens geïnd worden voor het lopende jaar.

 
Waarom wordt er ook ‘ActivExtra of tornooi’ onderaan vermeld ?

Iemand die dit formulier ondertekend heeft, kan er ook voor kiezen om een bijdrage voor een eventuele deelname aan een ActivExtra of tornooi op deze manier te betalen.

Het is dan aan de AV/KV/TV om bij de inschrijving deze vorm van betaling als optie aan te geven.

 
Waarom zijn de formulieren in drie talen ?

Het kan een makkelijke manier zijn voor deelnemers aan internationale tornooien om gewoon dit ingevuld formulier terug te sturen om hun bijdrage te betalen.

Ik denk dan concreet aan bijvoorbeeld de BrilliANT Games tennis, of één van de badmintontornooien, waar spelers uit veel verschillende landen komen.

In dat geval is het uiteraard een unieke invordering (en geen terugkerende).

 
Moet iedereen dan vanaf nu via deze weg betalen ?

Absoluut niet. Het is gewoon een extra mogelijkheid.  Alle voorgaande manieren van betalen blijven gewoon van toepassing.

 Waar kan ik dit formulier vinden ?

Formulier in nederlands: KLIK
Formulier in frans: KLIK
Formulier in engels: KLIK

 
Wat moet ik met het ingevulde formulier doen ?

Het makkelijkste is het formulier in te scannen en te mailen naar  Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken  . 
Voor de bank is het ook een vereiste om de papieren versie ‘ter beschikking’ te hebben, maar dit kan je dan nadien nog aan je TV of AV geven, die het dan wel bij de kassabladen kan voegen zodat ze toch bij de penningmeester terecht komen.

 
Hoe weet ik wanneer er geld van mijn rekening zal gehaald worden ?

Er zal enkel op het einde van het jaar een mail gestuurd worden om je de kans te geven om een verlenging van je lidmaatschap bij AC eventueel tegen te houden.

Enkel als je zélf aangeeft dat een andere bijdrage (voor ActivExtra of tornooi) mag geïnd worden zal dit gebeuren.  Je weet dan zélf wel het bedrag van je inschrijving.

 
Waar kan ik nog terecht met vragen ?

Je kan altijd mailen naar  Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken . Dit komt dan terecht bij het bestuur financieel team.

 

Wat kost een activiteit van Active Company?

 
Laatst bijgewerkt op ( dinsdag 31 januari 2017 )
 
< Vorige   Volgende >